Kenmerkend voorbeeld van de vrijheid die Das kleine Fernsehspiel aan filmmakers geeft, want de film heeft een lengte van drie uur en is opgebouwd uit de voor Angelopoulos typerende lange plans séquence.Aan de hand van een bijna mythische gebeurtenis vertelt Angelopoulos in een soort parabelvorm de pijnlijke naoorlogse politieke geschiedenis van zijn land. Tijdens een jachtpartij vindt een jachtgezelschap het lijk van een jonge man. Het lichaam is in perfecte staat, maar alle aanwijzingen duiden erop dat het hier gaat om een partisaan waarvan er tijdens de burgeroorlog van 1946 tot 1949 duizenden zijn gedood.