Slechting van de grens tussen documentaire en fictie. Amerikaan vergezelt zijn vrouw naar Peking. Hij hoopt dat het hem daar eindelijk zal lukken te schrijven. Voorshands zwerft hij door de stad en dat wekt de achterdocht op van de veiligheidsdienst.