Complexe en virtuoze compilatie van filmpjes en visuele verhandelingen over tijd- en ruimtebeleving, waarvoor nauw samengewerkt werd tussen filmers en architecten; een aantal van de deelnemers zijn zowel audiovisuele als ruimtelijke kunstenaars. In de film zijn ook bestaande filmpjes of delen daaruit opgenomen binnen een raamwerk van ruimtelijke overdenkingen. Film wordt onderzocht op zijn mogelijkheden om een model te bouwen en tegelijk worden de mogelijkheden van het medium film zelf beproefd.De titel is een woordspeling op Loos, de beroemdste architect uit de woonplaats van de makers, Wenen, en op het feit dat ze zichzelf zien als een 'los' samenwerkingsverband.In zekere zin is deze film op te vatten als een verbreding en verdieping van de film Inoten van PRINZGAU/Podgorschek die werd vertoond op het vorige festival.