Patrice Leconte heeft naar eigen zeggen totaal geen affiniteit met de Boléro van Ravel. Zijn fascinatie ligt bij de man die, gedurende het hele muziekstuk, met verbazingwekkende nauwgezetheid dezelfde slagen maakt op de trommel die voor hem staat: de Boléro-drummer. Een onbekende reus. De ware held van deze eeuw.