Land where my fathers died
Een jonge zwarte vrouw uit New York, Aziya (gespeeld door de regisseuse), bezoekt samen met haar vriend Malcolm de plaats waar ze vandaan komt: een slaapstad ergens in het midden-westen van de Verenigde Staten. Ze staan op het punt uit elkaar te gaan. Na een verblijf bij haar moeder wil Aziya ook haar vader, die ze nauwelijks kent, bezoeken. Langzaam maar zeker wordt het duidelijk dat haar vader alcoholist is en geen toekomst heeft.In Land where my fathers died worden in een heldere, afgemeten stijl zonder franje de conflicten getoond die voortkomen uit de confrontaties in een familie. Het bezoek aan Aziya’s vader grijpt in in de relatie tussen Malcolm en Aziya.Regisseuse Daresha Kyi over haar motivatie: ‘Being the child of an alcoholic, I had a lot of reservations about doing this film because I didn’t want to present a negative image of a black man as an alcoholic in a vacuum. Every time I talked to someone and told them about it, every single person was the child of an alcoholic without exception.’