OK Computer
Het is 2031. Robots en kunstmatige intelligentie zijn een fact of life in India. Maar als een zelfrijdende auto wordt gehackt om iemand te vermoorden, is iedereen geschokt en gaan detectives Saajan Kundu en Laxmi Suri op onderzoek uit. Het spoor leidt naar de binnenwateren van Goa, waar een naakte goeroe een groep hedendaagse luddieten aanvoert in het verzet tegen digitalisering en automatisering. Dan komt plots een nieuwe verdachte in beeld: Ajeeb, een voormalige overheidsrobot die op eigen houtje is gaan opereren.
Deze zesdelige serie combineert toekomstvisies met retro-esthetiek. Mensen gaan met robots om als gelijken, maar ze zien eruit alsof ze in de schuur uit blik zijn geassembleerd. Als sciencefictionkomedie is OK Computer meer Red Dwarf dan Blade Runner, maar het grote vraagstuk dat tussen de talrijke woordgrappen en slapstickgrollen wordt aangesneden, is hoogst serieus. Wanneer halen onze machines ons in? En nemen ze dan ook meteen onze levens over?