Fai, net vrij uit de gevangenis, nestelt zich op een straathoek waar andere daklozen hem welkom heten. Tijd om te wennen is er niet. De politie jaagt de zwervers weg en hun spullen verdwijnen in een vuilniswagen. Mevrouw Ho, een jonge sociaal werker, meent dat het tijd is om er een rechtszaak van te maken. Intussen hebben Fai en zijn vrienden nog veel meer aan hun hoofd.
Vorig jaar was ‘Ordinary Heroes: Made in Hong Kong’ een IFFR-thema. Drifting, gebaseerd op een waargebeurd voorval uit 2012, sluit daar perfect bij aan. Gedraaid in de tijd van de heftige protesten in Hongkong (die niet in beeld komen, maar wel van invloed waren op de film) en met het contrast tussen de luxe hoogbouw en de onder viaducten opgetrokken schamele hutjes als achtergrond, schetst Jun Li een betrokken en menselijk beeld van een gemarginaliseerde groep. Hij toont vriendschap en solidariteit, conflict en tragiek.