In 1994 gooide de Mexicaanse presidentskandidaat Colosio hoge ogen met zijn democratische ideologie en strijd tegen corruptie, totdat hij tijdens zijn campagne in Tijuana door het hoofd werd geschoten. Het wonderlijke en deels op waarheid gebaseerde ColOZio begint drie dagen eerder met een profetie voor de trippende vrienden Diego en Gael: red Colosio van de dood. Een bijna tien minuten durende titelsequentie met het duo, al dansend in een caleidoscopische animatie, zet vervolgens de toon voor een speelse en heerlijk overdreven roadmovie. Verwacht mythische verschijningen, cartooneske achtervolgingen en een ruime hoeveelheid drank en drugs.
ColOZio is de tweede speelfilm van maker Artemio Narro. Waar Narro voor zijn debuutfilm Me queudo contigo (IFFR 2015) horrorconventies gebruikte om commentaar te leveren op de alomtegenwoordigheid van geweld in Mexico, is ColOZio een eigenzinnige mix van avontuurlijk odyssee en politieke werkelijkheid geworden. En zoals het een epos betaamt, staat de innerlijke reis uiteindelijk centraal.