Techno is onderdeel van het zwartemuziekerfgoed, maar krijgt vaak niet die eer. In een rijke collage van elkaar kruisende verhalen verdedigt Nkiru techno als filosofisch, sonisch en antropologisch gebaar: een model voor het overwinnen van vervreemding en het opheffen van tegenstellingen. Een kosmische archeologie die de lagen in deze unieke sound blootlegt.