All This Victory
Libanon, juli 2006. Israël in gevecht met Hezbollah. Hoewel Marwan op het punt staat om met zijn vrouw Rana naar Canada te emigreren, wil hij tijdens een kort bestand zijn vader uit de oorlogszone halen. Maar de strijd laait weer op. Marwan, die gescheiden raakt van de ongeruste Rana, ziet zich genoodzaakt om te schuilen bij twee vrienden van zijn vader, in een van de weinige huizen die nog overeind staan. Een wanhopig echtpaar voegt zich bij hen. Plotseling horen ze boven zich stemmen van Israëlische soldaten, die zich niet bewust zijn van hun benedenburen. Terwijl buiten het geluid van bommen klinkt, loopt de spanning steeds hoger op.
Zo verbeeldt kunstenaar en filmmaker Ahmad Ghossein in zijn eerste lange speelfilm de oorlog als een claustrofobische situatie. Een beklemmend realistisch beeld met een belangrijke rol voor de soundtrack, spaarzaam doorschoten met een flard herinnering, verbeelding of hoop. Onder meer winnaar van de Critics' Week-publieksprijs in Venetië.