Een verknald huwelijksfeest voert de gasten terug naar vroegere dwaasheden van lust en liefde. Zulke verfijnde komedies worden niet meer gemaakt.
Wij hopen na elke nieuwe Roy Andersson op een volgende, en tot nu toe gaat het goed. Ergens, in de meer dan twintig jaar tussen de financiële flop van zijn tweede speelfilm Giliap (1975) en de artistieke triomf van zijn derde, Songs from the Second Floor (2000), ontstond de stijl waarmee elk beeld dat de Zweedse meester maakt uit duizenden te herkennen valt. Het zijn melancholieke, empathische vignetten waarin de komische absurditeit en fragiliteit van de zuchtende mens en diens bestaan in het ondermaanse in schilderachtige bleek-belichte en vaak spectaculaire studio-opstellingen met obsessieve precisie en kadrering wordt vastgelegd.