Der Unschuldige
Der Unschuldige is een fascinerend onvoorspelbaar verslag van Ruths zoektocht naar antwoorden. De wonderlijke locaties – industriële panden met desoriënterend lange gangen, een duistere parenclub annex buitenzwembad, fletse moderne architectuur in pittoresk Zwitsers landschap – dragen bij aan het vervreemdende effect. De tweede speelfilm van de Zwitser Simon Jaquemet is zichtbaar beïnvloed door de cinema uit buurland Oostenrijk (Haneke, Seidl), maar voegt daar een vleugje Kubrick en een stevige dosis eigenzinnig talent aan toe.