Het boek >be me – een verzameling ‘greentexts’ waarop deze installatie is gebaseerd – kan gezien worden als het eerste boek over een op internet geboren literair genre. De ‘greentexts’ in dit werk zijn korte verhalen die van 2010 tot 2015 gepost zijn op 4chan. Ze zijn geschreven in een taal die online geëvolueerd is en getypeerd kan worden als abrupt en statement-achtig internetslang. Hun naam ontlenen ze aan het gebruik van de citeerfunctie (>) op 4chan, die de tekst groen maakt.
De ik-figuur in de verhalen is meestal een jonge man. Omdat de online bron anoniem is, geven ze een uitzonderlijk inzicht in de psyche van de schrijvers. De verhalen beschrijven absurde, unieke momenten die we allemaal herkennen, maar vooral nooit zelf hopen mee te maken. Het boek kan gratis gedownload worden van greentext.org. Een keuze uit de teksten en een handleiding die bezoekers ertoe zal aanzetten zelf iets te delen, is te vinden in Het Nieuwe Instituut.