Paterson
Poëtische stijlmiddelen als herhaling, spiegeling, symmetrie en het uitvergroten van alledaagse details, die in voice-over en geschreven tekst voorbijkomen in Patersons observerende gedichten (in het echt geschreven door Ron Padgett), keren ook visueel terug, onder meer in een groot aantal passerende tweelingen. Jim Jarmusch (wiens documentaire Gimme Danger ook op IFFR 2017 wordt vertoond) toont het in een kalm, vloeiend tempo, met zacht licht en zijn kenmerkende, vaak droogkomische vignetjes van bijfiguren. Hond Nellie won in Cannes de Palm Dog.