In Waking Hours
In 1632 bedenkt de Amsterdamse arts Plempius een experiment om uit te zoeken hoe het zicht werkt. Je prepareert het oog van een vers geslachte koe en in een verduisterde kamer zal een schilderij verschijnen dat perfect alle objecten uit de buitenwereld weergeeft. Sarah Vanagt filmt hoe haar nicht, historica Katrien Vanagt, nauwgezet de instructies van de leermeester volgt.