XX Beautiful Weapon
Met de mix van keiharde actie en fetisjistische seks in deze film zette Toei een nieuwe standaard voor de V-Cinema, die zou leiden tot een lange reeks en talloze imitaties in het meiden-met-wapensgenre. Een vrouwelijke huurmoordenaar heeft seks met haar doelwitten, om ze direct daarna te doden.
In opdracht van een dubieuze politieke fixer huurt een yakuza een aantal ex-huurmoordenaars in om een vrouw te vermoorden. Daarbij geldt wel dat ze eerst met haar naar bed moeten, voor haar te doden. Sakagami is de eerste killer. Hij is inmiddels barpianist, maar raakt geïntrigeerd door het bizarre karakter van de klus. Als hij de vrouw op een avond bespioneert, ziet hij haar in bed met een andere huurmoordenaar die ze meteen na zijn orgasme vermoordt. Sakagami ruikt onraad, maar door zijn groeiende fascinatie voor de vrouw laat hij zijn voorzichtigheid varen.
Geïnspireerd op Paul Verhoevens succès de scandale Basic Instinct in het jaar daarvoor, creëerde Toei de serie XX (‘Double X’) als eigentijdse hard-boiled film noir voor het videotijdperk. In elk deel speelt een andere actrice de hoofdrol, met als voornaamste verkoopargument dat het hun allereerste naaktscène betreft. Met XX begaf Toei zich ook in het territorium van de schandaalpers, waarbij wervende tijdschriftartikelen en sensuele fotoboeken van de sterren tot het standaardpakket van de reclamecampagnes gingen behoren.