De Syrische vrienden Qusay en Nabil brengen de dag door in hun appartement in Berlijn,dwalend tussen dromen, archiefbeelden en actuele gebeurtenissen, terwijl ze de veranderende vormen van politiek geweld onder ogen zien. Samen houden ze zich vast aan liefde en aandacht als de meest radicale vorm van verzet.
“We moeten blijven kijken en het ons blijven herinneren.” Beste vrienden Qusay en Nabil reflecteren in hun Berlijnse appartement op hun vervlochten verzetsverleden. Ze mijmeren over hun geboortestad en halen herinneringen op aan hun rol in de Syrische Revolutie toen ze zestien waren, en jaren later, aan de demonstraties in Berlijn voor gerechtigheid voor Palestina. Hun terugkeer naar Syrië na de val van het Assad-regime is een sleutelmoment. Die reis roept wezenlijke vragen op over wat er overblijft als een staat instort en hoe cycli van geweld eindelijk doorbroken kunnen worden.
Rand Abou Fakhers debuut is een hybride film die aandacht en genegenheid presenteert als radicale verzetsvormen. De camera fungeert als getuige, metgezel en soms als machteloze toeschouwer. Als de gewelddadige beelden te hevig worden, richt Abou Fakher onze blik op lange, intieme shots van handen die elkaar aanraken, troost en omhelzingen, als om de verbondenheid te willen herstellen die geweld probeert te verzwakken.