Sir Douglas Weatherford, een achttiende-eeuwse uitvinder en filosoof, is de beroemdste inwoner van Arberloch. Dit bescheiden dorpje heeft zelfs een bezoekerscentrum aan hem gewijd, waar Kenneth als gids werkt, even flamboyant uitgedost als Sir Douglas zelf. Hij voelt zich zo sterk verbonden met Arberlochs enige bijdrage aan de geschiedenis dat hij Weatherford bijna als familie beschouwt. Dat is, in vele opzichten, al erg genoeg. Maar als een televisieploeg naar het dorpje komt om er scènes op te nemen voor een fantasyserie met de betoverende titel The White Stag of Emberfell, wordt Sir Douglas gereduceerd tot een trivialiteit.
Met de uitbundig verklede fans van de serie die Arberloch overspoelen en een productie die geld uitgeeft op een schaal die de dorpelingen zich nauwelijks kunnen voorstellen, begint Kenneths wereld in te storten.
Seán Dunn heeft voor zijn speelfilmdebuut een scherp oog gehad bij de casting van zijn hoofdrolspeler, een cruciale keuze. In acteur Peter Mullan heeft hij een goede spil gevonden. Mullan geeft Kenneth de gekneusde waardigheid die bepalend is voor de hele film en de barsten en verlangens blootlegt van een man die langzaam beseft dat de wereld zonder hem verder is gegaan.