Talking to a Stranger
Een rouwende moeder ontmoet een bevreemdende verschijning met het gezicht van het kind dat ze verloren is. García Bogliano onderzoekt de angst, het schuldgevoel en de schaduwen die ons achtervolgen. Talking to a Stranger, met Gigi Saul Guerrero in de hoofdrol, nodigt ons uit om de duisternis toe te laten, in plaats van ervan weg te kijken.
Wat is er erger dan je kind verliezen in een brand, zoals Patricia? Adrián García Bogliano geeft een huiveringwekkend antwoord: een demon die de gedaante van het kind aanneemt en haar begint te achtervolgen. Het verhaal is mogelijk gebaseerd op persoonlijke ervaringen. De ouders van García Bogliano waren Argentijnse emigranten die in de jaren 70 de militaire junta ontvluchtten en zich in Spanje vestigden. Hoe extreem de bloederigheid en de gruwelen van zijn genre films ook zijn, een gevoel van verlies blijft altijd voelbaar en loopt als een rode draad door zijn oeuvre.
Met Talking to a Stranger kiest Bogliano voor een iets subtielere en verfijndere toon, waardoor de film ook kijkers zal aanspreken die horrorfilms normaal gesproken aan zich voorbij laten gaan. De film nodigt je uit om de duisternis te aanschouwen en daarbij misschien wel iets over jezelf te ontdekken. Iedereen heeft tenslotte zo zijn demonen.
Horrorfans zullen extra genieten van de hoofdrolspeler van de film: filmmaker en actrice Gigi Saul Guerrero, bekend van de film Bingo Hell (2021). In Talking to a Stranger geeft Guerrero haar alles en zet ze vol lef een indrukwekkende prestatie neer.