Nadat haar vader – de koning – is vermoord door zijn broer Claudius, wordt de Deense prinses Scarlet vergiftigd en naar een bovennatuurlijk vagevuur gestuurd. Daar zint ze op wraak met hulp van Hijiri, een arts uit de toekomst.
Drie jaar na Belle, een anime-bewerking van Belle en het Beest, bewerkt filmmaker Hosoda Mamoru nu Shakespeares Hamlet, inclusief visueel sterke actiescènes en een prachtig gebruik van kleur. De animator verandert de hoofdpersoon in een vrouw, titelheldin Scarlet, en combineert de ziel van Shakespeares tekst met Japanse mythologie, waarin de levenden en de doden met elkaar kunnen communiceren, en verplaatst het verhaal naar een hiernamaals waar leven en dood naast elkaar bestaan.
In dit ‘vagevuur’ probeert een zestiende-eeuwse bloeddorstige Deense prinses de dood van haar vader te wreken met hulp van een eenentwintigste-eeuwse pacifistische arts. Hosoda bouwt Scarlet op rond deze dualiteiten – leven en dood, heden en verleden, wraak en vergeving, geweld en mededogen, hemel en hel – belichaamd door de twee personages en de schemerwereld waar ze zich in bevinden. Zijn bewerking komt tot leven dankzij sterke actiescènes, een onverwacht lied en een herziene derde akte waarin hij Shakespeares klassieker brutaal herschrijft om commentaar te leveren op de huidige wereldpolitiek, haar corrupte, autoritaire leiders en de immigranten en vluchtelingen die wachten op het ongrijpbare beloofde land.