Clara Laws nieuwe, autonome film is een essayistisch portret van rouw, vriendschap en artistieke wedergeboorte, verteld aan de hand van parallelle verhalen over twee in ballingschap levende vrouwen uit Hongkong. De vermenging van filmstijlen – waaronder documentaire, toneel en opera – bepaalt de vorm en de inhoud in dit indrukwekkende, ingetogen drama.
Een verhaal over twee vrouwen, twee landen, opnieuw beginnen en de stad die ze hebben achtergelaten. Wai is een artiest die Hongkong moest verlaten. Op haar reis door Taiwan ontmoet ze oude vrienden en raakt geïnspireerd door haar nieuwe omgeving. Ling is in Australië op zoek naar sporen van een goede vriendin, die op vakantie is omgekomen bij een ongeluk, om haar weer thuis te brengen.
In de nieuwste film van de in Macau geboren filmmaker Clara Law (Drifting Petals, IFFR 2022; Floating Life, IFFR 1997) komen de thema’s uit haar decennialange carrière in Hongkong en haar tweede vaderland Australië prachtig samen. Met haar vertrouwde cameraman Eddie Fong, die met zijn elegante beelden de weelderige schoonheid van Taiwan en het ruige Australische landschap prachtig laat contrasteren, onderzoekt ze rouw en teleurstelling, maar ook vriendschap en de helende kracht van creativiteit om uiteindelijk hoopvol te eindigen. De film verenigt een sterk poëtische Chinese esthetiek met het humanistische hart van een kunstenaar in ballingschap.