Op zaterdag 7 februari vertonen we twee prijswinnende eerdere werken van filmmakers die zijn geselecteerd voor de eerste editie van het Displacement Film Fund. Kom jij ook?
12.00–13.30: Wolf and Sheep (IFFR 2017) van Shahrbanoo Sadat Oude tradities, gebruiken en verhalen zijn nog springlevend in een kleine herdersgemeenschap in de bergen van Afghanistan. De belevenissen van de dorpskinderen, met hun vriendschappen en pesterijen, werk en spelen, leggen de verhoudingen binnen de gemeenschap bloot. Een oprecht, liefdevol portret met een vleugje mystiek.
13.45–16.00: The Village Next to Paradise (2024) van Mo Harawe Een pas gevormd gezin staat voor uitdagingen terwijl ieder zijn eigen doelen nastreeft en de complexiteit van het moderne leven onder ogen ziet, geleid door liefde, vertrouwen en veerkracht.