Een voormalig medewerker van een papierbedrijf (Lee Byung-hun) neemt zijn toevlucht tot geweld en besluit iedereen die zijn droomleven in de weg staat uit te schakelen. Park Chan-wooks absurde en macabere komedie is vol verrassingen.
“We hebben geen andere keus.” Dat is wat Yoo Man-su, trouwe werknemer van een papierbedrijf, echtgenoot en vader van twee geweldige kinderen, te horen krijgt wanneer hij wordt ontslagen. Want bezuinigen is tegenwoordig het devies. Geïrriteerd door deze uitspraak, die hij keer op keer moet aanhoren terwijl de rekeningen zich opstapelen, de bank zijn droomhuis in beslag neemt en anderen zijn droombaan en -leven overnemen, ziet Man-su dat hij inderdaad geen andere keus heeft – en besluit hij alles terug te veroveren op de mensen die het hem hebben afgenomen.
Park Chan-wooks No Other Choice is een werk vol heerlijk absurde en zwarte humor, waarin een keurige huisvader zijn recht op een droomleven verdedigt – en waarin zijn nauwgezette plannen op verrassende manieren lijken te slagen. Parks (The Handmaiden, IFFR 2017) kenmerkende gevoel voor humor komt tot uiting in een goedgekozen mise-en-scène, de originele muziekkeuze, en zijn cast: Lee Byung-hun en Son Ye-jin, die eerder samenwerkten in Parks Joint Security Area, spelen Man-su en Miri met verve.