My Sweet Elora onthult de verborgen verhalen die generaties lang in een familie sluimeren. Met film en fotografie breekt Luuk van Raamsdonk familiepatronen open en maakt hij het dat wat onuitgesproken blijft, zichtbaar.
In 1970 was de grootvader van Luuk van Raamsdonk drie maanden lang spoorloos. Hij kwam terug zonder uitleg. Meer dan vijftig jaar later kreeg van Raamsdonks vader een affaire. Dat zijn vader werd vernoemd naar Yuri Zhivago, de hoofdpersoon uit Dr. Zhivago, een geliefde film van zijn grootvader, maakt de echo alleen maar luider. Ook Zhivago leeft tussen loyaliteit en verlangen, en zijn liefdesaffaire zet zijn wereld op losse schroeven.
Tijdens zijn zoektocht naar antwoorden over de mysterieuze tijdelijke verdwijning van zijn grootvader, ontdekt Van Raamsdonk in het familiearchief een spoor naar Elora, een klein dorp in Canada waar zijn grootvader destijds een geheime relatie had. Om deze geschiedenis beter te begrijpen, reisde hij zelf naar Elora en legt hij het landschap en speculatieve herinneringen en sporen van zijn grootvader vast.
My Sweet Elora groeit uit tot een gelaagd beeldarchief van foto’s, familie-VHS-tapes en scènes uit Dr. Zhivago, ritmisch verweven met de stem van Van Raamsdonks grootvader.