Nadat de tiener Soo-ah door een zombie is gebeten worden haar ogen wit en ziet ze eruit als een wild dier, klaar voor de aanval. Maar haar vader herkent haar nog en blijft van haar houden – en zal er alles aan doen om haar van de zombiejacht te redden.
My Daughter Is a Zombie, geregisseerd door Pil Gam-sung en gebaseerd op Lee Yoon-changs gelijknamige webtoon, is een mix van avontuurlijke komedie en drama en een ode aan ouderliefde. Tijdens een zombie-bestorming worden Jung-hwan en zijn tienerdochter thuis aangevallen. Ze zoeken dekking, maar het meisje wordt besmet met het zombievirus. Jung-hwan wil zijn dochter niet verliezen en neemt haar mee naar het kustdorpje waar haar oma woont. Hij weet zeker dat ze nog een menselijk hart heeft. Ze reageert nog op herinneringen, en hij gebruikt zijn ervaring als dierentrainer om Soo-ah opnieuw op te voeden.
In My Daughter Is a Zombie wordt in een solide tempo het achtergrondverhaal van het gezin geschetst en benut de uitgangspunten van het zombiegenre, maar geeft er tegelijkertijd een eigen draai aan. Het werk zit vol spannende scènes waarin muziek en dans een cruciale rol spelen, en Pil levert een buitengewoon charmante film af, geschikt voor een breed publiek, waarin de cast een geweldige vertolking neerzet.