Manila in de late jaren zeventig, onder het dictatorschap van Ferdinand Marcos. Verontwaardigd door de alomtegenwoordige corruptie in haar omgeving, pleegt politieagente Dahlia stiekem een Robin Hood-achtige overval. Isabel Sandoval bouwt haar verhaal op met beheerste spanning en een rijke sfeer, waarin ze nagaat hoe verlangen en wangedrag in elkaar overvloeien.
De Filipijnen in 1979: dictator Ferdinand Marcos is aan de macht. Dahlia heeft in haar leven al meer dan genoeg leed gezien. Dit keer wil ze écht iets veranderen en steelt ze geld van haar baas om aan de bewoners van een sloppenwijk te geven die onlangs met de grond gelijk is gemaakt. Een belangrijk detail: Dahlia is politieagent en haar baas is net zo corrupt als de rest van de regering en uitvoerende macht.
Moonglow is de vierde speelfilm van Isabel Sandoval en een waar genot voor oog en oor. Deze film noir is uitgevoerd in heldere, sensuele kleuren en ontvouwt zich weldadig en ongehaast, neigend naar melodrama. Sandoval speelt Dahlia zelf en wel met een zelfverzekerdheid die doet denken aan de grote filmdiva’s van een romantischer tijdperk, waarin elk gebaar betekenis had en uit iedere blik plezier of pijn sprak.