Sophie Hyde (Good Luck to You, Leo Grande) zoekt het dicht bij huis in dit fijngevoelige, goudeerlijke drama over queer zijn, ouderschap en de imperfecte relaties tussen drie generaties (John Lithgow, Olivia Colman en Aud Mason-Hyde).
Jim (Lithgow) noemt zichzelf ‘Jimpa’ om aan het woord grandpa te ontsnappen – typerend voor deze charmante dwarsdenker die zijn gezin inruilde voor een vrijer homoseksueel leven in Amsterdam. Zijn dochter Hannah (Olivia Colman), haar non-binaire tiener Frances (Aud Mason-Hyde) en man (Daniel Henshall) brengen een bezoek dat generatieverschillen zowel blootlegt als overbrugt.
Tegen het decor van de grachten probeert Hannah haar nieuwe speelfilm van de grond te krijgen: een eerbetoon aan haar vader. Jimpa is ondertussen vooral lekker zichzelf; een recht waar hij zelf voor op de barricades stond. Op zijn aandringen proeft Frances van queer Amsterdam (langs een fijne Nederlandse revue met o.a. Romana Vrede, Hans Kesting en Zoë Love Smith). Tussen de familieleden hapert het, maar is dat niet gewoon zoals het gaat, als iedereen zichzelf kan zijn?
De Australische filmmaakster Sophie Hyde maakte eerder de intieme tragikomedie Good Luck to You, Leo Grande (2022). Nu zoekt ze de intimiteit in haar eigen leven en castte ze haar eigen kind. Het oprechte, overtuigend gespeelde Jimpa stijgt ver boven de familiekring uit.