Na de dood van haar vader keert Kana terug naar huis om haar zieke moeder te verzorgen. Al snel krijgt ze levendige dromen en een vreemd voorgevoel. Als een droom over een oud klasgenootje dat voor de trein springt uitkomt, wordt Kana pas echt bang.
Dit is pas het begin van een reeks verontrustende gebeurtenissen die te maken lijken te hebben met het vreemde gedrag van haar moeder en haar papier-maché poppen. Rust er een vloek op haar familie? Kana voelt zich gedwongen haar zus te waarschuwen voor de duistere machten die haar neefje Yuta bedreigen.
De sfeer in Zenzo Sakai’s debuutfilm is vanaf de openingsscène angstaanjagend kalm. Dankzij het frisse, zachte kleurenpalet en het trage tempo beweegt de film tussen verontrustende en troostende schoonheid. Met een mix van psychologische horror en familiedrama wordt de spanning vakkundig opgebouwd. Ook het sterke acteerwerk in IAI draagt bij aan deze fascinerende mengeling van langzaam opgebouwde spanning en tedere diepgang.