Fackham Hall
In deze doldwaze parodie op Downton Abbey probeert de aristocratische familie Davenport hun onwillige dochter uit te huwelijken, maar de komst van een charmante bediende met een schimmig verleden gooit roet in het eten. Fackham Hall is een vlijmscherp, hilarisch, knotsgek ironisch pareltje.
Na de voortijdige dood van de vier mannelijke erfgenamen (John, Paul, George en Ringo) hopen lord en lady Davenport dat ze door het aanstaande huwelijk tussen hun dochter Poppy en hun onbehouwen neef Archibald het huis in de familie kunnen houden. Als dat huwelijk niet doorgaat moet de rebelse 23-jarige zus Rose (“een uitgedroogde schim van een vrouw”) Poppy’s plaats innemen om de erfopvolging veilig te stellen. Maar Rose heeft andere plannen – wat mogelijk iets te maken heeft met de nieuwste bediende van Fackham Hall, een mysterieuze (en knappe) cockney-wees met een schimmig verleden.
Aan visuele grappen, woordspelingen en slapstick geen gebrek in deze anarchistische parodie op klassieke Engelse kostuumdrama’s. De uitmuntende cast – onder wie Damian Lewis, Katherine Waterston, Thomasin McKenzie en Tom Felton – blijft heerlijk serieus in de kostelijke chaos.