Zestiger Dolores heeft een voorgevoel: ze wordt de eigenaar van een casino. Dit visioen wordt voor haar een drijvende kracht. Haar dochter en kleindochter zoeken ondertussen hun eigen weg. Kan het drietal de krachten bundelen om hun dromen te verwezenlijken?
Drie generaties vrouwen uit dezelfde familie staan centraal in dit Braziliaanse drama van filmmakers Maria Clara Escobar en Marcelo Gomes. Dolores, een weduwe van in de 60, wil een casino openen, maar had vroeger een gokverslaving. Haar dochter Deborah wil haar leven weer oppakken als haar vriend vrijkomt uit de gevangenis. Duda, Dolores’ kleindochter, is gek op wapens en wacht op een kans om naar de VS te verhuizen. De film volgt niet alleen de worsteling van deze drie vrouwen, maar schetst ook hun complexe onderlinge relaties.
De film Dolores geeft ruim baan aan voorgevoelens, gokjes en tegenstellingen. De realistische verhaallijn en setting worden doorspekt met dromerige momenten, muzikale intermezzo’s en een bizarre sfeer. Gaandeweg komen we steeds meer te weten over de levens en karakters van de drie vrouwen. Hun dromen zijn misschien verschillend, maar de drang om ze te verwezenlijken verwikkelt het trio in een web van medeplichtigheid.