Dit actuele politieke drama toont de weerslag van de Julirevolutie op het met rivieren dooraderde Delupi, in het zuidwesten van Bangladesh. De oudere leiders van het dorp en jonge dissidenten raken verwikkeld in een machtsstrijd, terwijl ze het hoofd proberen te bieden aan de nasleep van een ramp en de nieuwe situatie in hun land.
De nationale opstand en een enorme overstroming treffen Delupi kort na elkaar en storten de regio in een crisis. De film toont verschillende verhalen waarin de spanningen oplopen als dorpelingen ondanks alles de eindjes aan elkaar proberen te knopen. Een lokale politicus komt tevoorschijn en zet zich in voor wederopbouw van de regio, maar botst met een jonge activist met veel verstand van sociale media die het heel anders wil aanpakken. Ondertussen vraagt een traditioneel theatergezelschap zich af hoe ze dit machtsvacuüm gaan overleven, terwijl ze eindeloos repeteren. Te midden van deze chaos dromen twee geliefden ervan om te ontsnappen aan de ketenen van klassenverschillen en dorpsrivaliteit.
Terwijl de naweeën van de door jongeren geïnitieerde Julirevolutie nog voelbaar zijn in Bangladesh, werpt Delupi het publiek radicaal in het heden door lokale gebeurtenissen te presenteren als een microkosmos van de nationale politiek. In zijn debuutfilm brengt Mohammad Touqir Islam met levendige beelden van gemeenschapsbijeenkomsten en niet-professionele acteurs uit de regio een ode aan de veerkracht van de bevolking. De film is ook een krachtige eis voor hun politieke rechten in deze voortdurende strijd om te overleven.