Magdy en Sama willen gewoon van hun oude dag genieten, maar dan gaat hun koelkast kapot. In hun appartement in Caïro worden genderrollen, liefde en ouder worden zichtbaar tegen een achtergrond van absurde bureaucratie. Zullen zij elkaar opnieuw weten te vinden in dit doolhof?
Een simpele reparatie ontaardt voor Magdy en Sama in een maandenlang gevecht met een corrupt onderhoudsbedrijf. In hun appartement in Maadi begeven oude opvattingen en waardesystemen het, zowel thuis als buitenshuis. Nu ze gepensioneerd zijn, moeten Magdy en Sama onder ogen komen dat verlies onvermijdelijk is en worstelen met de paradox van het loslaten.
De Egyptische film- en theatersterren Mahmoud Hemeida en Sherine schitteren in het absurde en droogkomische Complaint No. 713317. Dit gelaagde portret van ouder worden en liefde wordt gedragen door hun tedere vertolking. Zuchtend onder de armoede belichamen ze een afbrokkelende Egyptische middenklasse die de eindjes aan elkaar probeert te knopen.
Met zijn debuutfilm zet Yasser Shafie een rustig opgebouwd drama neer dat het patriarchaat en de angst voor kwetsbaarheid aan de kaak stelt. Gewoontedier Magdy wil de controle behouden, zelfs als alles – van huishoudelijke apparaten tot zijn lichaam – het begeeft en zet ons zo aan het denken over hoe wijzelf kunnen veranderen als we ouder worden.