De naweeën van revolutie en schaduwen van verdriet tijdens de nasleep van de opstanden van 2004 en 2014, vanuit een vrouwelijk perspectief. In Yasa wendt de filmmaker zich tot persoonlijke verhalen om de politieke en psychologische weerklank van een decennium vol omwentelingen beter te begrijpen.
Hanna en Darka zijn met elkaar verbonden door hun tragische herinneringen aan Danya, die stierf tijdens de Maidanrevolutie in 2014. Hanna was een activiste tijdens de Oranjerevolutie en is sindsdien op een hoge regeringspost beland. Naarmate Hanna Darka beter leert kennen, realiseert ze zich dat haar recente carrièrekeuzes een fatalistische stempel hebben gedrukt op het lot van anderen.
In deze grootse speelfilm verweeft filmmaker Masloboisjtsjikov de ervaringen van de Oekraïense revoluties van 2004 en 2014 vanuit een vrouwelijk perspectief, verenigd door een aanhoudend, gedeeld verdriet. Hoewel de film is opgenomen vóór de invasie, blijft hij in dialoog met de oorlog terwijl die escaleert. Masloboisjtsjikov presenteert zijn politieke en psychologische analyse van het decennium in een virtuoze, theatrale stijl die ons eraan herinnert dat hij voor het eerst in bijna 20 jaar zijn aandacht van het toneel verplaatst naar film. De hoofdrol wordt gespeeld door Alla Serhiiko, de onmiskenbare ster in al Masloboisjtsjikovs films en zijn levenspartner.