Hamid zoekt groener gras in het buitenland en laat zijn vrouw en twee zonen achter om voor zichzelf te zorgen. Het gezin overleeft met veel moeite en opoffering, maar hun zuurverdiende bestaanszekerheid wordt bedreigd wanneer de jongste zoon het plan vat om te emigreren. Een ontroerende neorealistische parabel over een eeuwig dilemma.
Where To? is een indringend neorealistisch drama en een baanbrekende film van na de Libanese onafhankelijkheid, waarin Georges Nasser zijn lens richt op het leven van de armen op het platteland. Het verkent de hoop en de angst die gepaard gaan met het idee van internationale migratie binnen een boerengemeenschap.
Wanneer zijn vader naar Brazilië vertrekt om de toekomst van zijn familie veilig te stellen, wordt de jongvolwassen Said gedwongen om van school te gaan en zijn zieke moeder te helpen op de boerderij. Zijn broertje Farid maakt zijn opleiding wel af, maar kan geen werk vinden. Wanhopig om iets van zijn leven te maken, besluit Farid in de voetsporen van zijn lang verloren vader te treden en naar het buitenland te verhuizen, tot groot ongenoegen van zijn moeder.
In Where To? wordt een sobere mise-en-scène gecombineerd met lyrische scènes in de buitenlucht die zich afspelen in oude ruïnes, wat het de tijdloze kwaliteit van een morele parabel geeft. Toch zijn de angsten en verlangens die in de film aan bod komen bijzonder actueel in een tijd van wereldwijde economische migratie en verslappende familiebanden.