Veeboer Das wil niets liever dan toneelacteur worden. Hij zit bij een kleurrijk theatergezelschap met een grove, slecht gehumeurde regisseur. Wanneer de driftbuien van de regisseur bij de leden van het gezelschap oude wrok blootleggen, dreigt het stuk dat ze repeteren in duigen te vallen.
Acteurs zijn vee, merkte Alfred Hitchcock ooit op. De jonge en atletische Das voelt het gewicht van deze beruchte uitspraak. Per slot van rekening verzorgt hij elke ochtend zijn koeien voordat hij in de stad gaat repeteren met zijn theatergezelschap. Hij en zijn collega-acteurs worden als vee behandeld door hun slecht gehumeurde, grofgebekte regisseur Bhoominathan. Als de hevige, toxische uitbarstingen van de regisseur de onderlinge relaties onder druk zetten, dreigt Bhoominathans toneelstuk te mislukken.
Nishanth Kalidindi’s sympathieke Theatre biedt een impressionistische, luchtige kijk op de interne dynamiek van een divers theatergezelschap, bestaande uit echte toneelspelers die in de voormalige Franse buitenpost Pondicherry in Zuid-India wonen.
Kalidindi’s film bestaat uit benevelde, nerveuze en vaak wazige beelden en ontleent zijn energie aan een constante botsing van kleuren, landschappen, talen en stemmingen. Theaterelementen, zoals de intieme lichamelijke aanwezigheid van de acteurs en hun samenvloeiende stemmen, botsen met een uitgesproken filmische neiging om in langlopende gesprekken te knippen, waarbij de kijker zich een bevoorrechte buitenstaander voelt. De aantrekkelijk lichte, mozaïekachtige benadering van het verhaal maakt Theatre een vrolijk werk dat niet bang is om te verdwalen.