Gehaktballenmaker Kadir droomt ervan te vliegen, alleen is zijn schoonfamilie daar stellig op tegen. Met een beetje hulp kan hij zijn droom misschien wel waarmaken. Maar zoals het oude gezegde luidt: vlieg niet te dicht bij de zon.
Net als Daedalus, Icarus en talloze anderen voor hem droomt Kadir ervan te vliegen. Hij brengt zijn dagen door in de keuken met zijn vrouw Azize, waar hij de gehaktballen bereidt die hij ’s avonds verkoopt vanuit zijn populaire straatkiosk. Maar elk vrij moment luistert Kadir naar podcasts, praat hij met zijn vrienden of zoekt hij op zijn mobiel naar meer kennis over zweven boven de aarde. Maar als Kadirs persoonlijke ambities komen in conflict met zijn verantwoordelijkheden thuis, wordt het duidelijk dat hij over beiden weinig controle heeft.
Kadirs favoriete vliegmachine bestaat uit een parachute, die hij nauwelijks onder controle heeft, en een gekooide propeller op zijn rug – wat er net zo gevaarlijk uitziet als het klinkt. Maar wanneer hij een collega-vlieger vindt die bereid is hem de fijne kneepjes van het paramotorvliegen te leren, duurt het niet lang voordat Kadir grote stappen maakt op weg naar succes. Azizes roddelende familie vindt het allemaal maar niets.
Rezan Yeşilbaş regisseert zijn speelfilmdebuut met zorg en gevoel voor flair. Het resultaat is een beschouwelijke en innemende politieke komedie.