De hoofdpersoon heeft een existentiële haat voor een medesoldaat, die hem zijn vriendschap opdringt. Antipathie wordt vervangen door wederzijdse obsessie, met onomkeerbare gevolgen. Masloboisjtsjikovs tweede filmschoolproject dat werd vertoond tijdens de Semaine de la critique, en is gebaseerd op de korte roman Lagoftalm van de minder bekende schrijver Dmitry Bakin. De militaire setting wordt overgebracht door een combinatie van agressieve spanning en komische muziek, waardoor het meer lijkt op een gevangenis of een gekkenhuis.