Een groep bevriende Gen-Z’ers/Millennials plant een afscheid voor een vriend, terwijl ze oog in oog komen te staan met de patriarchale realiteit. Sahand Kabiri presenteert een persoonlijk portret van het jongvolwassen leven in de middenklasse van hedendaags Teheran: levendig en uitdagend.
Terwijl Raman zich voorbereidt om uit Iran te emigreren, bedenken zijn vrienden de perfecte manier om zijn aanstaande vertrek te vieren. De feestplannen worden echter geplaagd door conflicten, waaronder een onopgeloste ruzie over een verongelukte vriend en een conservatieve oudere broer, die hun leven met minachting bekijkt en probeert het feest tegen te houden.
Met The Crowd brengt Sahand Kabiri zijn speelfilmdebuut naar IFFR. Kabiri, die de film in 12 dagen opnam in een heldere maar speelse visuele stijl, schetst een portret van de digitaal onderlegde Gen-Z’ers/Millennials uit de middenklasse van Teheran, dat is doorspekt met oprechte platonische liefde. The Crowd is een frisse wind, maar heeft net zo veel gevoel voor rebellie als de maestro’s van de Iraanse cinema, opgefrist voor een jongere generatie. Doorspekt met collage-elementen en omlijst door de huidige situatie in Iran, is The Crowd een ontroerend eerbetoon aan degenen die vertrekken en degenen die zijn vertrokken.