Als een schrijver zijn intrek neemt in een oud pension verandert een bekend spookverhaal in een genrefilmpareltje met een verrassend sexy uitstraling! Griezelplezier van de regisseur van Dark Shadows (1966-71).
De serie The Classic Ghosts was destijds een experiment om net iets andere late-night-televisie te maken. Voornamelijk vrouwelijke kunstenaars en vakmensen, onder leiding van producent Jacqueline Babbin, maakten met een laag budget vijf afleveringen van een uur. Er werd niet op film, maar op video gedraaid, dat destijds als inferieur materiaal gold dat alleen geschikt was voor onbelangrijke producties.
Lela Swift, regisseur van Deadly Visitor, was al bekend met video, doordat ze er jaren mee had gewerkt als belangrijkste regisseur van de eerste en nog altijd beroemdste horrorsoap, Dark Shadows (1966-71). Haar gevoel voor bloedstollende momenten – soms met een snufje melodrama, dan weer met wat afstandelijke ironie – maakt dit verhaal over een schrijver die rondwaart in een oud pension tot een genrefilmpareltje met een opvallend seksuele ondertoon!