Het Oekraïense Filmarchief koos een nogal vreemd thema om 100 jaar cinema te vieren: het torpederen van Sergej Parajanov’s project The Kyiv Frescoes uit 1965. Zelfs de enkele screentests waren kennelijk al een stap te ver voor de toenmalige autoriteiten. Joerii Repiks short was net als de screentests ook zoek, maar werd net op tijd voor het Parajanov-eeuwfeest teruggevonden.