Zeven leiders van ’s werelds machtigste landen moeten zich zien te redden in een mystiek bos vol vreemde en hilarische verschrikkingen. Rumours is een immer verrassende, absurde satire die de gloeiende kooltjes van het neoliberale falen aanwakkert.
In reactie op een niet nader genoemde crisis komen de leiders van de G7 – ’s werelds rijkste en machtigste democratieën – samen in een prieel in een bos om tot een voorlopige verklaring op te stellen. Ze worden echter al snel aan hun lot overgelaten en blootgesteld aan enge taferelen en geluiden. In paniek raken de zeven verdwaald in het bos, terwijl de mist dikker wordt en er angstaanjagende tot leven gewekte moeraslijken verschijnen. Wat zal er gebeuren met onze ooit zo “nobele” leiders, die nu als stuntelende, onbekwame dwazen hun absurde verlangens en wereldbeelden onthullen?
Rumours is een buitensporige, politiek-satirische speeltuin die vreemdheid niet schuwt. De makers van Winnipeg – Guy Maddin, Evan Johnson en Galen Johnson – goochelen met absurditeit en onzin in dit genre-overstijgende commentaar op de leegheid van neoliberale politieke berichtgeving achter een spervuur van opzettelijk onsamenhangende meta-blabla. Samen met een geweldige cast kruipen Cate Blanchett, Charles Dance en Alicia Vikander in de huid van wereldleiders en spelen de meest spectaculaire rollen uit hun carrière. Een groot gloeiend brein is niet eens het vreemdste dat ze tegenkomen in dit uitzinnig getikte, bovennatuurlijke bos.