Een jonge Portugese arbeidsmigrant in Schotland probeert haar menselijkheid terug te vinden in haar saaie en vernederende baan in een distributiecentrum. Laura Carriera’s veelgeprezen speelfilmdebuut is een schitterend, sober en vernietigend onderzoek naar de prijs die mensen betalen voor ons onverzadigbare consumentisme.
Een scala aan accenten en culturele achtergronden verzamelt zich dagelijks onder blauw-grijze tl-lampen, een speelgoedpop huilt robotachtig vanaf een magazijnstelling, arbeiders scrollen op hun telefoons in een enorme kantine. Laura Carreira’s schitterende debuut zit vol met dit soort intrigerende beelden. Details die zich ophopen tot een gelaagd en onthullend portret van de hedendaagse zware werkomstandigheden, gezien door de ogen van een jonge werknemer.
Aurora (Joana Santos) speelt een Portugese migrant in Schotland, die werkt in een gigantisch distributiecentrum als orderpicker. Elke dag loopt ze met een continu piepende barcodescanner tussen de eindeloze stellingen en worstelt met de verhulde vernederingen op haar werk: onverwachte drugstests, eindeloze targets en neerbuigende managers. Aurora is eenzaam en probeert te overleven in het vreemde land aan de hand van verrassende ontmoetingen met haar collega’s.