Afgezien van haar razend populaire shows in een van Bali’s populairste gaybars verloopt het leven van trans performer Bulan niet helemaal volgens plan. Na een ontmoeting met de ambitieuze filmmaker Lily begint Bulan haar leed en woede te uiten. Het resultaat is even schokkend als louterend.
Om Bulans fuchsiaroze verhaal te vertellen, dompelt filmmaker Razka Robby Ertanto ons onder in haar bestaan. Je zit zo dicht op de actie dat je nooit precies weet wat er gaat gebeuren, maar je gaat helemaal op in het verhaal. Juan Bio One is een openbaring in de rol van Bulan: hij balanceert behendig op het scherp van de snede tussen een ruige nachtbraker en een schuchter viooltje. Bulan – een bundel energie, woede en pijn – is als een snelkookpan die dreigt te ontploffen. De uiteindelijke ontlading van haar woede is even schokkend als cathartisch.