Vier met elkaar vervlochten verhalen van twee families in Haifa, de ene Palestijns, de andere Israëlisch, vormen een universele schreeuw om persoonlijke waardigheid. Filmmaker Scandar Copti onderzoekt het kluwen van bedrog dat ontstaat waar overheidsinstanties, maatschappelijke druk en culturele conventies elkaar kruisen.
Tijdens haar studie aan de universiteit in Jeruzalem houdt Fifi haar privéleven liever verborgen voor haar Palestijnse familie. Maar wanneer ze bij een auto-ongeluk lichte verwondingen oploopt, komen details uit haar medische dossier onder de aandacht van haar ouders.
De vier hoofdpersonen willen ieder hun eigen beslissingen nemen, maar de eisen en verwachtingen van hun familie en de maatschappij staan hen daarbij in de weg. Er ontstaat een systeem van leugens – leugens om de status quo in stand te houden, ongemakkelijke feiten die worden verzwegen, misplaatste veronderstellingen over anderen, algemeen aanvaarde waarheden die klakkeloos worden overgenomen. Sommige leugens lijken onschuldig, andere vormen een bedreiging voor de veiligheid. Allemaal getuigen ze van een leven in angst voor oordelen.
Tegen een achtergrond van de voortdurend slechte Arabisch-Israëlische verhoudingen kan Happy Holidays worden gelezen als een kritiek op de onderdrukking van Israëlische Arabieren door het staatsapparaat. Maar het is ook een universele schreeuw om persoonlijke waardigheid. Wanneer het kaartenhuis eindelijk instort en de harde waarheid wordt uitgesproken, is de bevrijdende kracht ervan – al is het maar tijdelijk – verbluffend.