Een ontroerende documentaire over de virtuoze klarinettist en componist Kinan Azmeh, een in Damascus geboren muzikant die in ballingschap leeft, op zoek naar betekenis en zingeving na het uitbreken van de oorlog in Syrië. Een diepgaande verkenning van de rol die kunst kan spelen bij het vormen van identiteit en gemeenschap.
Wat is de rol van kunst in tijden van nood en tragedie? Frank Scheffers elegante, melancholische documentaire probeert die vraag te beantwoorden met het verhaal van de in Damascus geboren klarinettist en componist Kinan Azmeh, die na de uitbraak van de Syrische burgeroorlog in ballingschap ging in New York. In de periode dat Scheffer Azmeh volgt, probeert deze een existentiële crisis te navigeren: op zoek naar zingeving reist hij de wereld rond voor concerten met andere musici van wereldklasse (waaronder Yo-Yo Ma), zoekt hij zijn voormalige mentoren op en ontwikkelt zijn unieke improviserende componeerstijl.
Door met andere ontheemde kunstenaars samen te werken, in het bijzonder de opvoering van een ambitieuze opera over de oorlog, toont Azmeh hoe belangrijk het is dat Arabische kunstenaars hun verhalen opnieuw opeisen en hoezeer kunst, zelfs in de verheven wereld van de klassieke muziek, actuele gebeurtenissen kan adresseren. Energieke optredens worden afgewisseld met intiemere scènes waarin Azmeh thuis werkt, tijd doorbrengt met zijn gezin en zijn jonge zoon kennis laat maken met zijn artistieke en culturele erfgoed. Een veelzijdige verkenning van hoe muziek een gemeenschap en verbondenheid kan vormen, die een nieuwe weerklank heeft gekregen door de recente gebeurtenissen in Syrië, en de herleefde hoop van veel bannelingen om ooit naar huis terug te keren.