In Li Dongmeis kamerdrama woont een jong stel in een klein stadsappartement. Aan het terloopse contact en de momenten van eenzaamheid is af te lezen dat hun relatie in een crisis is beland – die sterk doet denken aan de toestand van de hedendaagse Chinese samenleving.
Li Dongmeis kamerdrama toont de aanvankelijk subtiele teloorgang van de relatie van een jong stel op een keerpunt in hun leven. De yuppen Yu en haar vriend wonen in een klein stadsappartement. Zij is net zwanger en hij gaat steeds meer op in zijn werk, of andere zaken, om maar niet aan hun slechte relatie te hoeven werken. Als Yu een miskraam krijgt, wordt de fysieke en emotionele druk haar te veel, wat staat voor de bredere culturele malaise.
In de eerste helft van de film zien we vooral interieurs, wat de verstikking die het stel ervaart, benadrukt. Dat is zelfs zo sterk dat als ze eindelijk naar buiten gaan, naar een park, een vijver of het dak van hun appartementencomplex, ze de wereld nog steeds als te benauwend ervaren. De tweede speelfilm van scenarist-regisseur Li Dongmei, schitterend gedraaid door Matthias Delvaux (Journey to the West, 2021, en Snow Leopard, 2023), is een overtuigende verkenning van de vrouwelijke identiteit, moderne relaties en rouw.