Ah Peng en Jin Hua worden verliefd op de kermis voordat ze uit elkaar gaan. Ah Peng kent alleen haar naam en gaat op zoek naar haar, maar komt verschillende andere meisjes tegen die Jin Hua heten. Een betoverende romantische musical die zich afspeelt in een agrarisch collectief.
De paden van paardrijkampioen Ah Peng en bergbewoner Jin Hua kruisen elkaar op een jaarlijks festival, en het is liefde op het eerste gezicht. Omdat ze elkaar een jaar later niet kunnen ontmoeten, trekt Ah Peng de Cangshan-bergen in om zijn geliefde te zoeken, met haar naam als enige informatie. Eén probleem: er zijn honderd meisjes met de naam Jin Hua in de vallei.
Wang Jiayi’s klassieke romantische musical Five Golden Flowers speelt zich af in het zuidwesten van China binnen de Bai-gemeenschap. Het is een heerlijke klucht vol misverstanden, boodschappers en lipsynchrone melodieën. Hoewel de film werd gemaakt tijdens Mao’s Grote Sprong Voorwaarts, is politiek geminimaliseerd ten gunste van muziek, romantiek, folklore en kleurrijke tradities, dankzij de marginale status als werk over een etnische minderheid.
Desondanks is Wangs film doorspekt met een bepaald politiek bewustzijn en de personages worden meegesleurd in een roes van onophoudelijke ijzerproductie. Romantiek en werk stellen tegenstrijdige eisen aan gemeenteopzichter Jin Hua, maar zoals musicals ons door de eeuwen heen hebben geleerd, is er altijd tijd voor liefde – iets wat de film een paar jaar later een verbod opleverde tijdens de Culturele Revolutie.