Anahita is getraumatiseerd door de brute verdwijning van haar moeder en vindt troost bij Shalini, haar geschiedenislerares. Maar tijdens een onconventionele schoolexcursie naar een mysterieuze prehistorische vindplaats lijkt deze lerares snode plannen te hebben met de timide tiener. Een onderhuidse, bovennatuurlijke horror op een middelbare school.
“Geschiedenis is als zwaartekracht, een natuurkracht die op ons drukt”, zegt geschiedenislerares Shalini. Deze platitude lijkt op maat gemaakt voor haar schuchtere nieuwe studente Anahita, die veel last heeft van de brute verdwijning van haar moeder enkele jaren geleden. Tijdens een schoolreisje naar een mysterieuze prehistorische vindplaats groeit Anahita dichter naar Shalini toe, die haar helpt met haar trauma om te gaan, maar ook duistere plannen voor haar heeft. Als de klas de plaats nadert, loopt de expeditie uit de hand en wordt Anahita geconfronteerd met haar angstaanjagende noodlot.
Bhargav Saikia’s bovennatuurlijke horror Bokshi speelt zich af op een middelbare school en beweegt zich meedogenloos voort door een narratief labyrint, met als eindbestemming een huiveringwekkend visioen van oerangst. Terwijl de intensiteit geleidelijk escaleert, construeert de film een ijzingwekkende kosmologie van een beschaving die is gebouwd op het verraad van de oermoeder.
Met behulp van een gelaagd geluidsontwerp, pasteltinten en zuivere primaire kleuren, vindt Saikia’s film een balans tussen affectie en spektakel, tussen karakterontwikkeling en de uitwerking van een complexe geschiedenis. In tegenstelling tot een groot deel van de prestigieuze hedendaagse horrorcinema is Bokshi niet bang voor zelfspot als dat nodig is, en weigert het zowel de verzachting van zelfbeschermende ironie als de verleidingen van gematigdheid.