Een onverwachte kus maakt vergeten verlangens los bij Shu-yi, een moeder die hoewel ze ongelukkig is haar gezin bij elkaar houdt. Terwijl haar rebellerende zoon Han zich aangetrokken voelt tot de raadselachtige Xue-jin, haalt Shu-yi haar vroegere band met dezelfde vrouw aan in deze tedere verkenning van familiedynamiek, identiteit en verlangen.
Als Hans eindexamen nadert voelt hij de druk van het ideaalbeeld dat zijn gezin probeert uit te stralen. Zijn vader, een gerespecteerde chirurg, verwacht dat hij in zijn voetsporen zal treden. Zijn moeder houdt op de achtergrond het gezin bij elkaar, maar Han voelt dat ze ongelukkig is. Als verzet tegen de verwachtingen begint Han iets met Xue-jin, een mysterieuze fotograaf en oogarts, maar als snel blijkt dat zij een hechtere band heeft met het gezin. Shu-yi en Xue-jin delen namelijk een verleden dat hun schijnbaar ordelijke levens met elkaar verbindt.
De tweede speelfilm van de Taiwanese regisseur Julian Chou is een gevoelig en indringend melodrama over identiteit, verlangen en kwetsbare familiebanden. Als Shu-yi haar relatie met Xue-jin aanhaalt komen er barstjes in haar huwelijk en wordt de spanning tussen schone schijn en persoonlijke waarheden zichtbaar. Blind Love, dat speelt in Taiwan – het eerste Aziatische land dat het homohuwelijk legaliseerde – kaart subtiel thema’s als queer-zijn, gender en culturele verwachtingen aan.
Als Hans vader zegt “Er zijn twee soorten mensen. Normale en abnormale” breekt de film dit simplistische wereldbeeld subtiel af. Chou suggereert fijntjes dat geluk niet zit in conformiteit, maar in het omarmen van de subtiele verschillen die ons menselijk maken.