Becoming gaat over het wonder van het ontstaan van leven. Tot in de kleinste details volgen we de ‘making of’ van een Alpenwatersalamander. Een enkele cel wordt getransformeerd tot een compleet, complex levend organisme. In de film zien we een proces wat normaal onzichtbaar blijft: het prille begin van het leven van een dier.